Julen

Julafton
Vaknade upp runt nio och sprang upp och hämtade alla julklappar som var till iaz. Sen ner under det varma täcket igen, och titta på när han öppnade dem. Alltid lika spännande och se om klapparna uppskattas, vilket jag tror att de gjorde. 2 xbox spel (varav det ena var fifa10) och en tjockiströja som jag tror han har haft på sig varje dag sen dess. När han var klar med sina så lunkade han trött som han var och hämtade klapparna till mig. Fick en varm och go mössa, en snygg väst/tröja/klänning (vet inte hur jag ska förklara, bild kanske kommer). Och sen fick jag en rosa rattmuff, som nu så fint sitter i bilen.

När vi gjort oss iordning begav vi oss till iaz pappa för att ge julklappar och dricka lite kaffe, han såg också ut att uppskatta sina julklappar väldigt mycket. När vi varit där ca 40 min var det dags för mig och Emilia att fortsätta, så bytte lite julklappar på parkeringen och sedan vidare hem till mamma och pappa där jag möttes av .... ingen.

Mamma hade jobbat natt, så hon låg och sov och pappa var som vanligt på julafton ute och jaga. Så började lite smått med maten när mamma vaknade till liv och strax efter kom även pappa hem. Vi satte oss ner och åt runt ett och som vi brukar satte vi på kalle anka och delade ut julklappar. Efter det blev det kaffe och julgodis och sedan möta upp Emilia igen och ge sig av till iaz mamma, där vi stannade tills klockan var strax efter 2.

Sammanfattar julafton som en toppen dag med mycket fläng, men visst hör det till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0